poniedziałek, 19 października 2015

Słono-słodkie ciasto

Dziś troszkę zmienimy temat i powrócimy do gotowania i pieczenia :)

Ciasto z krakersami, kremem budyniowym i kajmakiem na
spodzie z herbatników.

Bardzo proste w wykonaniu
Zamiast herbatników wykorzystałam cieniutkie kruche ciasto
o niespotykanym
smaku wynikającym
z połączenia słodkiego
kremu i masy kajmakowej
ze słonymi krakersami.



Będziemy potrzebować:

2 duże opakowania herbatników
2 budynie śmietankowe na 3/4 litra mleka lub budyń przygotowany własnoręcznie (przepis poniżej)
250 g masła, można dać połowę masła, wtedy krem będzie mniej tłusty, zależy kto jaki lubi
Duże opakowanie słonych krakersów w kształcie prostokątów
Puszka kajmaku

Sposób przygotowania:

Na blaszce wyłożonej papierem pergaminowym lub folią aluminiową układamy warstwę herbatników.

Gotujemy budyń na litrze mleka z cukrem według przepisu i masłem, tak aby był gęstszy. Ja polecam ugotowanie własnego budyniu:
1 litr mleka
3/4 szklanki cukru 
3 łyżki mąki pszennej
5 łyżek mąki ziemniaczanej
250 g masła (według uznania)
1 jajko
 
 
Większość mleka zagotować z cukrem i masłem, w reszcie rozrobić mąki i jajko, wlać do gotującego się mleka, całość gotować jeszcze chwilę na małym ogniu. Jeżeli chcemy żeby budyń był bardziej żółty możemy dodatkowo dodać 1-2 żółtka do mąki z mlekiem.
 
Na herbatniki wylewamy połowę masy budyniowej jeszcze ciepłej.
 
Przykrywamy ją warstwą krakersów.
 
Na krakersach rozsmarujemy kajmak.
 
Znów kładziemy warstwę krakersów.
 
Na nią wylewamy drugą połowę budyniu.
 
Wierzch możemy przykryć herbatnikami wtedy o wiele łatwiej się dzieli ciasto na kawałki, aczkolwiek nie jest to konieczne.
 
Nasze ciasto najlepiej jest włożyć na kilka godzin do lodówki, żeby herbatniki i krakersy zrobiły się miękkie. Życzę smacznego !!
 
A ja postanowiłam dzisiaj zrobić nową wersję tego ciasta. Zamiast herbatników postanowiłam upiec bardzo cienkie kruche ciasto z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, według przepisu, który znajduje się na blogu. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ciasto się mrozi a jak już je przygotuje, podzielę się z wami moją opinią.
 
Tak jak pisałam wcześniej upiekłam ciasto kruche zamiast herbatników i wyszło pyszne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz