poniedziałek, 13 lutego 2017

Biała Dama

Biała Dama

Dziś przepis na ciasto, które praktycznie w całości zrobiłam po swojemu i jestem bardzo zadowolona z tego, jaki efekt uzyskałam. Oryginalnie ciasto nosiło nazwę Biały lion i było z orzeszkami ziemnymi na wierzchu.

W oryginale była również biała czekolada do biszkopta, ja dodałam mleczną, myślę że wygląda ciekawiej. Chociaż jeżeli chodzi o smak to nie widzę różnicy czy ona jest, czy nie więc nie widzę powodu aby dodatkowe koszty robić.

Krem również zmieniłam i dodałam do niego sok z cytryny, aby złamać słodycz całości.

Spróbujcie sami i oceńcie!!! 


Składniki na 2 biszkopty 20x30:

6 jajek
3/4 szklanki cukru
1 1/2 szklanki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
50 g czekolady mlecznej

Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy małymi porcjami cukier i dalej ubijamy. Następnie dodajemy przesiane razem mąki, również małymi porcjami i delikatnie mieszamy łyżką. Na sam koniec dodajemy starta na drobnych oczkach czekoladę. Najlepiej czekoladę jest wcześniej włożyć do zamrażarki na kilka godzin. Chociaż jak już wcześniej pisałam jak dla mnie jest zbędna. Ją również musimy wymieszać delikatnie łyżką po dodaniu do masy.

Dwie jednakowe blaszki smarujemy tłuszczem i posypujemy bułką tartą. Rozlewamy po równo do obu blaszek i wstawiamy pojedynczo do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na 10 minut.

Można upiec jeden biszkopt a później przeciąć go na pół, jednak ja wolę upiec dwa osobne :D

Krem wykorzystałam karpatkowy z tego przepisu:

http://kuchnianaslo.blogspot.com/2017/02/krem-karpatkowy.html

Jednak wystarczy porcja na 750 ml mleka. Najprostszym sposobem jest gotowy krem w proszku z opakowania ale możemy również ugotować 2 budynie na 0,5 l mleka jednak w 750 ml mleka, aby krem był gęstszy i utrzeć je z 125 g margaryny.

Do kremu wciskamy sok z cytryny według własnego uznania. Ja dodałam sok z jednej małej cytryny.

70 g ryżu preparowanego
300-400 g gotowej masy krówkowej

sok z cytryny
100 g ziaren łuskanego słonecznika
1 łyżka masła
3 łyżki cukru
3 łyżki mleka

W osobnej misce mieszamy ryż z masą krówkową. Do szklanki wlewamy sok z cytryny, dodajemy łyżkę cukru i uzupełniamy wodą do 3/4 szklanki.

Składamy ciasto:

Pierwszy kawałek ciasta wkładamy do formy wyłożonej papierem pergaminowym lub folią aluminiową i obficie go ponczyjemy. Ciasto jest dość suche, więc nie szczędźcie ponczu. Na niego wykładamy nasz ryż preparowany i wyrównujemy go łyżką. Następnie wykładamy 2/3 kremu i drugie ciasto. Je również ponczujemy obficie i wykładamy pozostały krem. Wierzch można posypać startą czekoladą ja jednak podsmażyłam na patelni słonecznik z cukrem, masłem i mlekiem. Masę ze słonecznikiem musimy przygotować dopiero po skończeniu całego ciasta gdyż szybko tężeje.

Wszystkie składniki wraz ze słonecznikiem wkładamy na patelnie i ustawiamy na palniku cały czas mieszając aż masa zrobi się ciemna i lepka. Gorącą przekładamy na krem , nie musi być to zrobione dokładnie i nie starajmy się jej rozsmarowywać ponieważ może nam to nie wyjść. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz