środa, 22 lutego 2017

Biszkopt idealny na tort

Biszkopt idealny na tort

Po wielu próbach, dodam że nieudanych trafiłam w końcu na przepis, trochę inny niż te klasyczne na przygotowanie biszkoptu. Najczęściej ciasto dość mocno rosło na środku a przy brzegach wychodziło cienkie i bardzo wysuszone, nie nadawało się do pokrojenia na blaty i przygotowania tortu.

Ostatnio trafiłam na przepis, w którym białka od razu ubija się z cukrem i wychodzi nam sztywna piana, nie wiedziałam że jest to w ogóle możliwe :D. Zawsze pianę należało ubić na sztywno a dopiero później dodawać cukier. Mam nadzieję że zawsze mi wyjdzie taki jak za pierwszym razem.



Składniki:

5 jajek
2/3 szklanki cukru
¼ szklanki mąki kukurydzianej
¾ szklanki mąki pszennej

Biszkopt idealnie nadaje się do tortów

Sposób przygotowania:

Piekarnik ustawiamy na 180 stopni. W formie 22 cm wykładamy papierem tylko dno.

Białka oddzielić od żółtek, do białek dosypujemy część cukru i zaczynamy ubijać, pozostały cukier dodajemy małymi porcjami i ubijamy pianę aż zrobi się sztywna. Żółtka i połączoną ze sobą, przesiane mąki dodajemy do piany. Wszystko dokładnie mieszamy na najmniejszych obrotach miksera.

Ciasto przelewamy do formy i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy 30-35 minut. Wyjmujemy z piekarnika i upuszczamy je na podłogę, najlepiej na dywan z wysokości 70 cm aby pozbyć się wybrzuszenia na środku ciasta i zapobiec jego opadaniu. Wyjmujemy je z formy dopiero po całkowitym wystudzeniu. Najpierw delikatnie oddzielamy ciasto za pomocą noża a następnie wyciągamy je z formy.
 
Moje ciasto udało się przeciąć na 4 blaty o wysokości około 1 cm. Ciasto jest dość zwarte, nie kruszy się przy krojeniu. Polecam przecinać je za pomocą nici.  


Biszkopt ma ładny kolor w środku i jest bardzo puszysty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz